critică care lovește rău la OCS

UN TAXI

Avem acest oraș și Firul sunt inevitabil legate, și nu numai pentru că au fost create, scrise și produse de aceleași echipe, că au loc în Baltimore, că îi urmează pe ofițerii de poliție în lupta lor împotriva criminalității și exceselor lor și că „sunt două serii excelente, complementare între ele.

Înainte de a deveni unul dintre cei mai mari showrunner ai ultimelor două decenii, David Simon a fost reporterul de crimă al Baltimore Sun. Ceea ce a observat și experimentat în această perioadă i-a servit apoi să-și scrie seria de cult calificată de toate superlativele. Poziția sa la ziar a fost preluată ulterior de Justin Fenton, care a aflat împreună cu toți ceilalți în 2017 că șapte ofițeri dintr-o unitate de poliție de elită din Baltimore au fost arestați sub acuzația de luare de mită, trafic de droguri, fraudă și racket organizat.

Unul dintre cele mai bune roluri din cariera lui Jon Bernthal (înainte de următorul)

Despre acest scandal, care a adus puțin mai mult oprobiu autorităților locale și imaginea poliției din Statele Unite la doi ani de la moartea lui Freddie Gray în timpul arestării sale, a scris jurnalistul o carte detaliată despre ascensiunea și căderea acestei brigăzi de agenți sub acoperire care se comportă ca o organizație criminală, Orașul ne aparțineadaptat pentru ecranul de pe HBO de către aceiași creatori ai Firul.

Pe de altă parte, chiar dacă împărtășesc secvențe în care reprezentanții legii ascultă înregistrări, mulți actori precum Darrell Britt-Gibson, Jamie Hector, Domenick Lombardozzi sau Delaney Williams și încă o grămadă de alte puncte în comun, nu există niciun motiv să comparăm cele două serii. Deja, pentru că Wayne Jenkins și agenții în civil ai Gun Trace Task Force din spatele acestei afaceri de corupție a poliției sunt mai aproape de Vic Mackey și de echipa sa de atac decât de Jimmy McNulty și Lester Freamon, dar mai ales pentru că David Simon, Ed Burns și George Pelecanos avea nu mai sunt aceleaşi ambiţii ca atunci.

În timp ce ei au denunţat inerţia instituţiilor prea ocupate să se protejeze, dar au arătat că mai există o licărire de speranţă, ei întocmește acum un bilanț trist și amar în această mini-serie care este asemănătoare cu un epilog în șase părți din Firul. După cum spune afișul: nimic nu s-a schimbat și este chiar mai rău decât înainte.

Avem acest oraș: FotoDagmara Dominczyk, din păcate subutilizată, ca toți polițiștii buni (în serie)

Aceasta ESTE America

Fie în poliția, imersiunea criminală și politică în Baltimore, în explorarea sa culturală și socială a dărâmurilor uraganului Katrina, în povestea lui disperată despre un ales împotriva unei structuri ruginite sau în fresca sa socială în mijlocul unei revoluții pornografice din New York. din anii ’70, personajele tragice și fascinante ale lui David Simon formează un întreg care să permită a aruncat lumină asupra eșecurilor sistemice și instituționale din Statele Unite. Oameni care se trezesc zdrobiți de angrenajele unei mașini imperfecte și nedrepte sau care îi devin roți dințate, uneori în ciuda lor.

Dacă scenariul mini-seriei pune la îndoială violența poliției și impactul acesteia asupra comunităților afro-americane, moartea lui Freddie Gray în aprilie 2015 și revoltele care au urmat (reproduse parțial) formând un punct de răsturnare istoric și narativ , Avem acest oraș nu se dorește a fi o simplă critică sau o relatare incriminatoare împotriva poliției americane.

Avem acest oraș: FotoÎn jungla urbană, uniformele domnesc

Prin povestea lui Wayne Jenkins și a echipei sale de șoc, care au multiplicat minciunile, gafele și crimele cu deplină impunitate datorită eficienței și influenței lor, scenariul descrie un sistem vast de delapidare și disfuncționalități care afectează poliția și toate straturile ierarhiei. De la lideri cu politica lor de cifre și toleranță zero pentru a lupta împotriva creșterii criminalității, prin delegați și prefecți orbi sau complici, până la polițiști care se lasă corupți și care abuzează de puterea lor.

Cu atâta rigoare și realism ca în lucrările lor anterioare, David Simon, Ed Burns și George Pelecanos împletesc destine, temporalități și intrigi pentru analizează o societate aflată în dificultate, căreia îi ridică o oglindă care pare prea crăpată pentru a fi reparată. Un sentiment care se simte în accesele de violență, momentele de tensiune și pe tot parcursul sezonului. Într-o scenă de constituire a unui jurat în care mai multe persoane sunt contestate din cauza precedentelor lor cu poliția sau în timpul unei constatări tardive când este necesar să se înfrunte în toaletele unei secții de poliție.

Avem acest oraș: FotoPolițiști și bandiți

Linie albastră subțire

In orice caz, Avem acest oraș are, de asemenea, limitele și neajunsurile sale. Salturile de timp sunt numeroase și chiar dacă producția încearcă să plaseze spectatorul în mod cronologic folosind rapoartele de activitate datate ale lui Jenkins ca tranziții și părul facial al lui Jon Bernthal, narațiunea ajunge să fie destul de confuză pe măsură ce flashback-urile și confesiunile se succed (ceea ce difuzarea episod cu episod nu le va rezolva).

Pentru producție, trio-ul creativ din spate Firul a făcut apel la Reinaldo Marcus Green, al cărui prim lungmetraj, Monștri și bărbați, se învârte în jurul a ceea ce trei locuitori dintr-un cartier din Brooklyn au decis să facă după uciderea unui afro-american de către un polițist alb. Cineastul care a căpătat notorietate odată cu numirea lui Metoda Williams la Oscar filmează cu o atenție deosebită interogațiile și desfășurarea evenimentelor, încercând să insufle nervozitate și realism brut cu camera sa. Totuși, montajului și montajului le lipsește identitate, părtinire și dinamism în timpul scenelor de acțiune și a celor mai tensionate pasaje.

Avem acest oraș: Foto Jon BernthalO zi de luni ca oricare alta

Între diferiții polițiști, criminali și agenți federali pe care îi urmărește serialul, interpretează Wunmi Mosaku un avocat idealist al biroului pentru drepturile civile care caută să înțeleagă acțiunile poliției din Baltimore în timp ce propune un ordin executiv pentru a-l reforma în profunzime.

Totuși, dacă se străduiește să înșele cu o poveste a unui frate pierdut, personajul ei este folosit mai ales pentru a-i întâlni pe alții, astfel încât aceștia să aducă noi anecdote sau să explice exagerat intențiile scenariului. Un fost ofițer de poliție devenit profesor care predă o lecție în „războiul împotriva drogurilor” este bine găzduit de Treat Williams, polițistul strâmb al Prinț de New York de Sidney Lumet (inclusiv Avem acest oraș ar putea fi considerată o versiune contemporană), dar aceste scene repetate de dialog de expunere dau impresia că scriitorii au fost mai preocupaţi să-şi dezvolte subiectul decât personajele sau caracterizarea lor.

Avem acest oraș: FotoPărinte Castor, spune-ne o poveste

Unii, precum agenții DEA McDougall și Kilpatrick (David Corenswet și Larry Mitchell) dispar chiar si dupa cateva episoade în timp ce povestea continuă să se concentreze asupra faptelor greșite de mult stabilite ale lui Jenkins și ale echipajului său. Redundanțe care contribuie la crearea acestui sentiment de frustrare și repetiție în centrul poveștii, dar care ajung să arată ca o listă de acuzații în sprijinul argumentelor pe care îl prezintă.

Cu toate acestea, chiar dacă nu este atât de bogat sau profund pe cât ar fi putut fi, Avem acest oraș odihnă un serial dens și izbitor de numai șase episoade, care este purtat de o distribuție impecabilă, la toate nivelurile, de la personajele principale până la cele mai mici roluri secundare. Această nouă creație a lui David Simon, Ed Burns și George Pelecanos ia forma de o conștientizare brutală și o reflecție în jurul însăși noțiunii de poliție într-un moment în care gafele lui sunt pe toate ecranele, de ambele maluri ale Atlanticului. Iar rezultatul este pe cât de teribil, pe atât de incitant.

We Own This City începe pe 26 aprilie pe OCS cu un episod difuzat în fiecare marți în SUA+24

Avem acest oraș: poster francez

.